mūsu rīti-izvēlamies un ēdam jaunās Dobeles pārslas +GIVE AWAY

mīļi sveicieni šodien Pārslām vārda dienā! arī šīs dienas stāsts būs par pārslām.. par brokastīm un kā tās ēdam.. es patiesībā nemaz īsti neatceros, kad sākām ar Gabšuku putru no rīta ēst kopā, iespējams, tas bija 8-9 mēnešu vecumā, kas sanāk +/- tieši ap šo laiku pirms gada. vispār mūsu papildus maltīšu uzsākšana pavisam noteikti nebija pēc grāmatas, es pa lielam ļāvos savām sajūtām, pirms tam tās izrunājot ar ģimenes dakterīti, kas šajā ziņā man deva dažus ieteikumus, kam mazā uzturā vajadzētu būt vairāk un ko attiecīgajā vecumā dot pagaršot jaunu.. sākām ar dārzenīšiem, auģļiem un ogām, bet pēc tam pienāca laiks arī brokastu putriņai. zināju tikai to, ka ātrāk par 6 mēnešiem dot citu ēdienu bez mammas pieniņa nevēlējos, paldies Dievam tā arī varējām uzsākt citu ēdienu iepazīšanu pēc šī laika un nesastapāmies ar kādām alerģijām.. kad uzsākām no rīta ēst arī putriņu, es nepirku bēbīšu putras, bet gan vienkārši sablenderēju Gabītim to, ko ēdām arī mēs, to vārot kādā augu valsts pienā- auzu, mandeļu, rīsu, reizēm ūdens+kokospiens-dažādi, tagad gan reizēm vāram arī ar govs pienu.. 

brokastu laiks ir mans vismīļākais un skaistākais. miera rīti, kad bieži vēl pidžammā sēžam pie galda, esam kopā un viss pasaules laiks pieder tikai mums!.. visbiežāk ēdam putriņu, reizēm olu un kādu maizīti, citreiz arī pankūkas, kas Gabītim tik ļoti garšo. gandrīz katru dienu arī pagatavojam smūtiju, bet to gan parasti taisām vēlāk, dienas otrajā pusē, jo ēdot no rīta pārslas, sāta sajūta ir liela un neko vairāk nemaz neprasās..

DAŽADO SAVAS RĪTA PĀRSLAS!

-mēs esam izmēģinājuši tik daudz dažādus putras veidus: auzu, miežu, griķu, dažādas 3-4-5 graudu pārslas, polentu, prosu.. godīgi sakot, ēdam kādu līdz apnikšanai un tad pamainām ko jaunu.. pēdējo pusotru mēnesi garšojam jaunās Dobeles Dzirnavnieka pārslas. pirms publicēju rakstu, nogaršojām teju visus 13 veidus! 

izvēloties pārslas, man ir svarīgi, lai tās būtu bioloģiskas, lai graudi, no kuriem tās tiek iegūtas nebūtu ķīmiski apstrādāti un ģenētiski modificēti, arī starp Dobeles pārslām ir eko produkti, kas ieguvuši bioloģiskās lauksaimniecības sertifikātu.. piedāvājums ir dikti plašs-gan pilngraudu pārslas, gan ātri vārāmās un arī graudu maisījumi. 

īpaši jāizceļ arī košie un ērtie iepakojumi- paciņu var atvērt un "aizlocīt" gluži tāpat kā piena pakas stūrīti, tas atvieglo ne tikai uzglabāšanu, bet arī pārslu iebēršanu.. bet Gabrielam visvairāk patīk atrast un parādīt, kur uz iepakojuma ir sunītis, ritenis un onkulītis.. vēl viņš reizēm arī krata paciņu, lai skatītos kā pārslas "ceļo", vērojot mazo lodziņu iepakojuma sānos, kur ērti var novērtēt, cik daudz vēl palicis iekšā. 


VESELĪGĀS PĀRSLAS -kapēc?

graudaugos ir daudz vērtīgu uzturvielu, vitamīnu un minerālvielu, kas palīdz mums būt stipriem un veseliem! īpaši daudz tie satur šķiedrvielas un beta glikānus, kā arī proteīnu.. bet par visām labajām īpašībām, ko dod katrs pārslu elements atradīsiet šeit.

BAGĀTINI

jau no paša sākuma pārslas ēdam ar dažādām ogām, bet ne ar ievārījumu!.. tagad ziemā tukšojam vasarā sasaldētos krājumus, bet sezonā, protams, visu izvēlamies svaigu. bet reizēm bagātinām arī ar visko citu. te būs daži piemēri idejām-

  • svaigas vai saldētas ogas- zemenes, mellenes, upenes, ķirši, kazenes..
  • svaigi augļi-mango, bumbieris, banāns, nektarīns, kivi, plūmes, granātābols u.c atkarībā no sezonas
  • žāvēti augļi un ogas- goji, rozīnes, aprikozes, dzērvenes, plūmes, vīģes u.c.
  • rieksti un riekstu sviests
  • kakao vai kanēlis-mūsu iecienītais :)
  • dabīgie proteīni-mēs ikdienā izmantojam kaņepju
  • samaltu/sablendētu augļu purée (mango, banānu, ogu..)

DAŽAS IDEJAS, KUR VĒL IZMANTOT PĀRSLAS

receptes, iedvesmai atradīsiet arī Dobeles dzirnavnieka mājaslapā..

bet lai iepriecinātu upene lasītājus-facebook lapā atradīsiet GIVE AWAY konkursu, kurā kādam būs iespēja tikt pie jauno Dobeles pārslu izlases, lai nogaršotu un arī pacienātu savus mīļos ar veselīgām brokastīm un ne tikai!  

//foto:  Marta Logina ..no mūsu jaukā brokastu rīta ♡