D vitamīns-laba garastāvokļa vitamīns

pēdējā laikā pētot un meklējot dažādas lietas, attopos pie daudziem zināmā fakta, ka dzīvojot Latvijā nesaņemam pietiekoši daudz saules. lai arī ziemas mēnešos dienas gaisma ilgst ap 6-7 stundām, tās lielākoties pavadām iekštelpās, neuzņemot pat cauri mākoņiem izstarotos saules starus. -rodas D vitamīna trūkums, jo mūsu platuma grādos rudens un ziemas mēnešos saules stari nav pietiekoši intensīvi.

D vitamīna nozīme

nešaubos, ka daudzi ir dzirdējuši,ka D vitamīns nodrošina labu garstāvokli-tā tas patiešām ir, vienkārši to izskaidrojot-organismā, caur ādu saules iedarbībā sintezējas D vitamīns, kas attiecīgi izstrādā hormonu, kas padara priecīgu un apmierinātu. D vitamīns piedalās arī labas sirdsdarbībs un asins recēšanas nodrošināšanā, kā arī kaulu un audu augšanā, tādēļ īpaši tas nepiciešams grūtniecēm, zīdaiņiem un bērniem, savukārt normālās devās arī visiem citiem. 

D vitamīnu grupa

D vitamīns ir iesaistīts vitamīnu grupā, kas sazarojās, katram elementam saturot kādu citu vielu. katru šo sastāvu iespējams uzņemt caur sauli, augu vai dzīvnieku (visbiežāk zivs) valsts produktiem. tomēr no saules saņemam to visvairāk. uzņemot D vitamīnu caur uzturu-būtu vajadzīgs apēst ārkārtīgi daudz, lai to uzņemtu tādā devā, kā to vajag.

D vitamīna uzsūkšanās organismā

lai D vitamīnu no saules uzņemtu pilnvērtīgi-mums jāmēģina uzturēties vietās, kur nav liels gaisa piesārņojums, jo tas kavē saules labo iedarbību. arī līdz ar ādas novecošanos-D vitamīnu āda sāk sintezēt mazāk. visvairāk labo ietekmi organisms uzsūc vasaras mēnešos-rīta un vakara stundās. dažādi saules aizsargkrēmi šo uzsūkšanos aizkavē, tādēļ vismaz 30 minūtes, vismaz 3 reizes nedēļā, ieteicams saules starus uzņemt tiešā ietekmē, lai uzņemtu nepieciešamo devu, tas nozīmē, ka ķermenim ir jābūt atklātam un kailam.

kas notiek, ja D vitamīns organismā ir par maz-

  • dažādas citas vielas, kas D vitamīna ietekmē spēj organismā darboties-neuzsūcas. tā piemēram kalcijs un fosfors, kas nodrošina kaulu elastību. bez D vitamīna, produkti, ko lietosiet, lai uzlabotu kaulu struktūru un uzņemtu kalciju-nenonāks līdz kauliem.
  • D vitamīna trūkums pasliktina nervu sistēmas darbību, kas savukārt iedarbojas uz visu organismu un var būt cēlonis dažādām slimībām.
  • dati rāda, ka dēļ saules trūkuma mūsu platuma grādos ziemas mēnešos-cilvēkiem rodas depresija, kas daudz vairāk beidzas ar pašnāvībām nekā vietās.
  • līdz ar to, ka neuzturamies saulē, esam daudz neaktīvāki, pavadām vairāk laika iekštelpās nepietiekami kustamies, kas savukārt ir par cēloni dažādām citām smagām un nopietnām slimībām.

īpaši svarīgi ir sekot līdz, lai D vitamīns organismā būtu pietiekamā daudzumā-to iespējams pārliecināties ar asinsanalīzes palīdzību. 

//foto: ultimateglobes.com