7 padomi kā ieviest ikdienas maltītē vairāk zaļumu un dārzeņu.

rudens šogad atnācis ātrāk nekā gribētos.. ir pienācis laiks strauji sākt gatavoties un domāt par to, kā visu nepieciešamo uzņemsim rudens un ziemas laikā! -no sirds iesaku jums sasaldēt vasaru, kad vēl iespējams dabūt avenes, pupiņas, zaļumus un citus labumus! šajā rakstā lielākais  uzsvars būs uz zaļumiem un dārzeņiem. pieļauju, ka jau daudz un dikti katrs viens esam dzirdējuši par to, cik tie ir veselīgi, vērtīgi, labi un nepieciešami!.. es ticu, ka mēs dzirdēsim to arvien vairāk! -jaunākie pētījumi apstiprina, ka katras maltītes sastāvā vajadzētu būt vismaz 1/2 augļu vai zaļumu un dārzeņu.  vēlos dalīties ar idejām kā ikdienā ieviest vairāk zaļo spēku un veselību uzturā. 

tumblr_n4g13ikFAt1ttsxr7o1_500.jpg
  • zaļumi un lielākā daļa dārzeņu satur maz kaloriju, bet augstu barības vielu daudzumu, vitamīnus, antioksidantus un minerālvielas- līdz ar to tie samazina dažādu slimību risku, kas mūsdienās ir aktuāli no produktiem, kam ir tieši pretējs raksturojums. 
  • svarīgi, lai viss, ko jūs ikdienā ēdat būtu sezonāls un dabīgs. svarīgi, lai produkti saturētu vairāk savu uzturvielu klāstu, nevis ķīmisko elementu un minerālmēslus, kas bieži mūsdienās stāv veikalu plauktos!

sabiedrībā vispopulārākie veidi, kā uzņemt zaļo ikdienas devu ir salātos un arvien populārāk kļūst gatavot zaļos kokteiļus un arī sulas. tomēr ir arī citi veidi un nelieli triki, kā ikdienas gatavošanā uzņemt vairāk augu valsts produktus. -ja jums ir kas tāds, kas nav šeit pieminēts, priecāšos, ja padalīsieties ar to komentāros. 

pickled corn succotash salad w- heirloom beans + white nectarine | dolly and oatmeal.jpeg

1. pievienojiet zaļumus klāt arī gatavojot dārzeņu zupu-tie iet ļoti labi kopā un dod izmaiņas ne vien krāsā, bet arī garšā, to paspilgtinot ar dažādām niansēm.

2.gatavojiet pildītos dārzeņu pīrāgus-pievienojiet arī tiem klāt zaļumus. -šajā gadījumā ir liels pluss, ka mīkla ir plānā kārtiņā pašā apakšā, bet pildījumā ir burvīga-dažādu dārzeņu buķete, kas mainās atkarībā no sezonas.

3.gatavojot ziemas periodā dažādus ēdienus, es vienmēr pievienoju klāt cukini, baklažānus, burkānus un seleriju vai kāli, sviesta pupiņas,ķirbi, sīpolus, ķiplokus un puravus, kas starpcitu ir pirmajās vietās, no tiem, kas cīnās ar vēža šūnām. -variējot ar visu iepriekšminēto kopā ar lēcām, kvinoju un amarantu, griķiem, makaroniem un pa retam arī ar kartupeļiem-sanāk brīnišķīgas un veselīgas maltītes, ko visu vienmēr papildinu arī ar lielu zaļo salātu porciju. šādā veidā 70-80% no uzņemtā sastāv no dārzeņiem un zaļumiem.

4. gatavojiet vairāk salātus. ideāli, ja vismaz viena maltīte dienā sastāv tikai no salātiem. tiem nav vienmēr jābūt tikai zaļo lapu salātiem. eksperimentējiet ar svaigiem tomātiem, cukini, redīsiem, gurķiem, burkāniem, brokoļiem,puķukāpostiem un pat svaigām bietēm. -mazliet augsti spiestas eļļas un ierasto ikdienas uzturu jūs padarīsiet daudz dažādāku-eksperimentējot arī šādā veidā.

5. dzeriet svaigas dārzeņu un augļu sulas. manuprāt, vislielākais steriotips un iemesls, kādēļ daudziem nepatīk ēst dārzeņus un augļus ir dēļ traumas bērnībā, kad visticamāk dārzeņi netika pagatavoti simpātiski, svaigi un nepārvārīti! ..es esmu atklājusi vairākas dārzeņu un augļu sulu kombinācijas, bez kā ikdienā ir tiešām mazliet grūti iztikt, jo tās ir ne vien garšīgas, sātīgas, bet arī satur ļoti daudz nepieciešamas uzturvielas. tādā veidā iespējams pievienot arī tādus dārzeņus, kas jāuzņem, bet ar to ir grūtības.

6. pievienojiet dažādus garšaugus, gatavojot dārzeņus. arī šiem augi satur dažādas uzturvielas, kas bagātina ne vien garšu, bet arī maltītes vērtību.

7.ja šķiet, ka zaļumi vai dārzeņi ir mazliet rūgti-pievienojiet tiem klāt mazliet eļļu, kas padarīs tos maigākus. garšas principi slēpjas saldā un skābā. -pievienojiet mazliet nerafinētu brūno cukuru, medu, mazliet organiskas sojas mērces, cirona sulu vai balsamico. -šīs lietas gatavošanā ļauj izpausties un maltīti padara interesantāku.


dažādi pētījumi un pēdējo gadu pieredze daudziem apstiprina to, ka bagātinot savu ēdienkarti ar dažādas krāsas un dzimtas augļiem un dārzeņiem-tas viss atspaido veselību un pašsajūtu. -cilvēki neslimo, viņu darba spējas, enerģija un dzīvesprieks palielinās. līdz ar dārzeņu ieviešanu ikdienas maltītē cilvēki uzņem daudzveidīgāku produktu klāstu, kas ļauj uzņemt arī dažādus vitamīnus, minerālvielas, antioksidantus, kas stiprina veselību. augu un cilvēka šūnām ir vistuvākā līdzība, tādēļ normālā situācijā tiem būtu jābūt viegli uzņemamiem un arī sagremojamiem. -viss tikai ir atkarīgs no mūsu izvēles. 

novēlu lai jums izdodas ikdienas maltītē ieviest vairāk vērtīgo uzturvielu saturošos produktus! -xx.

//foto: dollyandoatmeal.com