ko vērts zināt par veselīgajiem kokteiļiem un svaigi spiestām sulām

šoreiz vēlos uzrakstīt kādēļ smoothie un dažādu sulu kokteiļi ir tik labi un veselīgi! kā arī kāda ir to nozīme ēdienkartē.. -liels pluss ir, ka pagatavot kokteili ir ātri un vienkārši ..to var dzert, darot vēl citas lietas-reizē uzņemot arī vērtīgas-nepieciešamās uzturvielas un iegūtstot enerģiju tāpat kā no jebkuras citas maltītes.. kokteiļu dzeršanas aktualitāte aizsākās Holivudā, kur kino aktieri savā aizņemtībā sāka dzert veselīgus, pilnvērtīgus kokteiļus, jo īsajās filmēšanas pauzītēs lielākai maltītei laika nepietiek.. 

katru dienu cilvēkam ir jāapēd vismaz 2 augļi un 3-4 dārzeņi.. tas, protams, mainās no katra  auguma, svara un vecuma īpatnībām! bet pats-pats minimums, lai uzņemtu vitamīnus un minerālvielas ir tāds!.. protams, svarīgi arī variēt, jo katrs produkts satur citas vielas un uzturam ir jābūt daudzveidīgam un krāsainam, lai tas būtu veselīgs! tieši tādēļ man šķiet ļoti piemēroti par šo īpaši aizdomāties, kad mūsu platuma grādos ir sezona un pieejami tik daudz dažādi augļi un dārzeņi-izmantosim to un uzņemsim vislabāko!.. 

lai kokteiļi saturētu visaugstāko uzturvielu daudzumu un būtu arī salīdzinoši dabīgi-svarīgi izvēlēties sezonālus, svaigus un vēl labāk-vietējos produktus!.. ++svarīgi arī, lai to audzēšanai netiek izmantotas kaitīgas minerālvielas..

jāizceļ arī zaļumi, jo ne tikai kokteiļos, bet arī sulās varam izmantot..-spinātus, kale,kāpostus, biešu lapas, pienens, rukolas u.c... -tie uzlabo hormonālo līdzsvaru, kā arī novērš ar to saistītas problēmas.. tāpat uzlabo arī vairogdziedera darbību un, protams, nodrošina vitamīnu un minerālvielu uzņemšanu..

visvērtīgāk būs, ja uzņemsiet šādus šķidrumus tukšā dūšā,-tad asinīs vitamīni un minerālvielas uzsūksies vairāk un labāk!.. citādāk īstenībā var pat rasties kunģa problēmas.. bet ja ievērosiet 2 stundas pēc vai 20 minūtes pirms ēšanas-būs tieši laikā!

!!dažas sekundes pirms norīšanas -sula vai kokteilis ir jāpatur mutē, jo izdalās fermenti, kam gremošanas procesos ir svarīga nozīme!!..

//kokteiļu un sulu dzeršanas plusi 

+ja ir grūti uzņemt augļus vai dārzeņus-to var izdarīt arī ar kokteili vai sulu, kas ir ērti un jautri, jo ir ārkārtīgi daudz dažādu variāciju un kombināciju..

+palielina imunitāti un samazina risku saslimt ar dažādām slimībām-tai skaitā arī vēzi!

+attīra organismu no sārņiem un izvada no ķermeņa toksīnus

+atvieglo un uzlabo gremošanu

+palīdz zaudēt svaru, -šāda mērķa gadījumā labāk lietot dārzeņu sulas.. jo dzerot daudz augļu sulas vai kokteiļus var gadīties tieši pretēji, jo tie satur lielu cukura daudzumu, kas var radīt arī problēmas-viss jādara sabalansēti un ar mēru jebkurā gadījumā!

+gatavojot kokteiļus netiek atstāti atkritumi, izņemot atsevišķi kādas mizas, ko nevar sablenderēt.. -sulām visa sausā daļa tiek izmesta laukā..

+kokteiļi satur šķiedrvielas, bet līdz ar čužām, kas tiek izmestas laukā-spiežot sulu-izmet arī vērtīgo šķiedru, kas nokļūtu pie zarnu bārkstiņām-"iztīrot" vietas, kur sakrājas daudz nevajadzīgā!.. tajā pašā laikā varat taisīt arī tikai sulu dienas, lai atpūtinātu organismu no šķiedru šķelšanas!

+kokteiļos izmanto visu augli vai dārzeni, taču, lai izspiestu sulu-tiek patērēts vairāk, līdz ar to tas arī ir krietni dārgāk nekā pagatavot kokteili..

+bieži vien, ja ir sliktāka sulu spiede var zaudēt vitamīnus un minerālvielas, kas atrodas gan serdē, gan mizā un sēklās-ko spiede nespēj sasmalcināt, gatavojot kokteili mēs uzņemam arī šīs produkta daļas!

.. gatavojot svaigos dzērienus-būtiski tos patērēt pirmo 15 minūšu laikā, jo ātri veidojas dažādas baktērijas, kas samazina vitamīnu daudzumu un ir pat kaitīgas organismam.. svaigi spiestu sulu drīkst uzglabāt ledusskapī -hermētiski noslēgtā traukā (piepildiet to, neatstājot nekādu vietu gaisam..) 24-36 stundas vēl saglabājas kāda daļa vērtīgo uzturvielu.. līdz 72 stundām sulu drīkst turēt tādā pat veidā, ja spiests no augstspiediena spiedes.. 

***sajaukšanās notiek ne tikai starp augļiem, bet arī ar skābekli, kas bioķīmisku procesu rezultātā -zaudē C vitamīnu, dažus B grupas vitamīnus, kā arī fermentus-mazinās uzturvielo daudzums!!

blenderējot kokteili un pievienojot vairāk šķidrumu varam iegūt ļoti sulīgu konsistenci!!

blenderējot kokteili un pievienojot vairāk šķidrumu varam iegūt ļoti sulīgu konsistenci!!

ja jums labāk patīk svaigi spiestas sulas, varat izdomāt kādu alternatīvu veidu, lai nevajadzētu mest laukā sauso daļu, piemēram, cepot maizi vai mafinus-pievienojiet klāt mīklai-čužas!.. 

šo visu gribu noslēgt-mudinot jūs izvēlēties labas sulu spiedes vai blenderus-kokteiļiem.. tās izspiedīs vairāk sulas-paliks mazāk šo te "nederīgo" čužu, kā arī tās daudz labāk tiek galā ar mizu, sēklām un serdi, līdz ar to tiks iegūts viss, ko vien var iegūt un nekas netiks laists zudumā.. savukārt laba blendera pluss atspoguļosies perfekti smūtīgā kokteiļa konsistencē, jo viss ir ideāli sablenderēts-šādi sīkumi padarīs ne tikai labāku garšu, bet arī atvieglos jūsu pūles, jo jaudīgās ierīces visu izdarīs pašas-jums tikai jāsaliek iekšā produkti, no kā vēlaties iegūt dzērienu!

++šeit atradīsiet KOKTEIĻU FORMULU-kā pagatavot veselīgos dzērienus..