vingrojumi vielmaiņas uzlabošanai un gremošanas problēmām

šoreiz ar mazu nokavēšanos publicēju ik nedēļas vingrojumus!.. vērīgākie būs pamanījuši, ka pagājušonedēļ šī sleja iztrūka! ..man par to jāatvainojas, bet nu ķeramies klāt!  -šajā reizē vingrojumi veltīti gremošanas sistēmas traucējumiem, aizcietējumam, vai arī vienkārši, ja gadienā kādreiz, piemēram, dodoties ceļojumā ir kādas problēmas, izpildot šādus vingrojumus jūs varat veicināt vēdera darbību!.. īstenībā ļoti daudz cilvēku mokās ar aizcietējumiem vai arī neregulāru vēdera izeju! būtībā pie normālas vielmaiņas-vēders iziet reizi dienā ap vienu un to pašu laiku!.. 

vingrojumiem ir liela nozīme..būtiski, lai ne tikai muskuļi, locītavas un kauli tiktu izvingrināti, bet arī iekšējiem orgāniem ir vajadzīgas kustības, lai tie pilnvērtīgi funkcionētu un darbotos!.. tādēļ vajag regulāri izkustināt arī zarnas!..+ īstenībā viens no galvenajiem problēmu cēloņiem bieži ir bezdarbība, mazkustīgums!.. tad lūk- vingrojumi samazina laika periodu, kad pārtika pārvietojas pa zarnām-attiecīgi uzlabojas vielmaiņa!.. +šādi vingrojumi arī labi palīdzēs maziem bēbīšiem, kas mokās ar vēdera sāpēm un aicietējumu.. 

labākais laiks, kad izpildīt šos vingrojumus ir stundu pēc ēšanas- to var pieņemt kā rādītāju jebkurām lielākām aktivitātēm, ko vēlaties veikt! ..pēc ēšanas asins plūsma aktivizējas tieši uz kunģi un zarnām, lai palīdzētu organismam sagremot pārtiku!.. tādēļ ir ļoti būtiski stundu pēc maltītes uzņemšanas būt mierā, citādāk, ja uzreiz darat aktīvas darbības, kaut kur steidzaties- asins plūst uz sirdi un muskuļiem, nevis uz gremošanas orgāniem! -tas rada vājākas zarnu muskuļu kontrakcijas, mazāk izdalās gremošanas fermenti un līdz ar to visu-pārtika caur zarnām pārvietojas lēnāk!.. tas var radīt vēdera uzpūšanos, gāzes un beigās arī aizcietējumu! tātad-pēc lielām ēdienreizēm ļaujiet ķermenim sagremot pārtiku, pirms dodaties pārgājienā vai skrējienā!.. 

1.

IMG_9675.jpg

kājas plecu platumā, viegli ieliektas ceļos, rokas priekšā saliektas. izelpā vilkt saliektu labo kāju pie krūtīm, tad kreiso. //vingrojumu izpilda 10-12x

2.

pozīcija guļus uz muguras, kājas taisnas, nostiepti pirkstgali pret sevi. izelpā tuvināt saliektu kāju krūtīm, apņemt un noturēt 10 sek. Tad kreiso.

3.

pozīcija guļus uz muguras, kājas taisnas, pirkstgali nostiepti pret sevi. izelpā veicot apļveida kustību uz āru, -saliec kāju (cēlis izvērst), tad iztaisno. 

4.

pozīcija guļus uz muguras, kājas saliektas, pēdas kopā. Izelpā, viegli palīdzot ar rokām tuvināt ceļus grīdai, muguras lejasdaļa piespiesta pie grīdas.

5.

stāja uz skausta (svecīte) notur 10 sek.,tad lēnām nolaiž!!! šo vingrinājumu veic cilvēki, kam nav traumēts mugurkauls!!!!

6.

pozīcija guļus uz kreisā sāna, roka zem galvas, otra roka priekšā pie vēdera, uz kuras atceļot kāju balstīsieties!. izelpā atcelt taisnu labo kāju, pirkstgali nostiepti pret sevi. pēc tam vingrojumu pilda ar otru sānu.

7.

pozīcija guļus uz kreisā sāna, roka zem galvas. izelpā tuvināt saliektas kājas celi plecam, ar roku maigi pievelkot, notur 10 sekundes.

8.

pozīcija sēdus, kājas plati izvērstas. ieelpā pastiepties uz augšu un izelpā noliekties pie labas kājas, notur 10sek., tad ar atkal lēni ceļas uz augšu un noliecas pie otras kājas. 


jūs varat izpildīt šos vingrojumus un papildus tiem vēl arī, piemēram, aktīvi staigāt (10-15 minūtes, vairākas reizes dienā).. ļoti labi strādā jebkuras intensīvās nodarbes-aerobika, skriešana, peldēšana, dejošana.. -izvēlaties to, kas ir piemērots un patīkams tieši jums!.. bet, ja nekas no iepriekšminētā jums neder-arī stiepšanās-dažādas jogas pozīcijas un arī masāža palīdz aizcietējumu gadījumos!.. mums ir jārūpējas arī par savu gremošanas traktu, jo tas ietver sevī vienu no vissvarīgākajām organisma funkcijām, kunģa un zarnu darbība ir atkarīga no mūsu dzīvesveida un arī ēšanas kultūras!.. tādēļ svarīgi domāt par uzturu, ko ēdam un kā rīkojamies pēc tam, jo gala recultātā iegūsim labu gremošanu un arī veselību kopumā!

Unknown.jpeg

paldies fitnesa studijai vingrosev.lv!