aktivitātes stresa mazināšanai un veselības uzlabošanai

viens no iemesliem, kādēļ cilvēkiem bieži parādās galvassāpes, krampji, spriedze un depresija ir tieši aktivitāšu trūkums!!..  vingrojumi un fiziskas aktivitātes smadzenēs producē endorfīnu, kas darbojas kā dabīgais sāpju uzveicējs un liek cilvēkam justies labi!.. endorfīns arī uzlabo miega kvalitāti un līdz ar to mazina stresu! ..bet ar aktivitātēm palielinot muskuļu spēku, ir iespējams ne vien mazināt sāpes un stresu, bet arī uzveikt daudzas veselības problēmas, jo mūsu organisms kļūst stiprāks un uzveic visu nevēlamo!.. 

..bieži vien laikā, kad nejūtamies tik labi, kā ierasts ir vairākas lietas, ko ieteicams darīt, lai pašsajūtu uzlabotu un novērstu spriedzi!.. viens no tiem ir pastaiga, ko var izpildīt ikviens!.. svarīgi vien piebilst, ka daudz relaksējošāka pastaiga būs dabā, parkā, vai vietā, kur nav aktīva satiksme un liels cilvēku pūlis! ***speciālistu pētījumi liecina, ka 10 minūšu pastaiga var būt vienlīdz laba ar 45 minūšu aktīvu treniņu stresa un trauksmes mazināšanai!.. regulāri treniņi to visu ietekmē ilgtermiņā, tādēļ, lai veicinātu un uzlabotu savu veselību ir būtiski nodarboties regulāri ar fiziskām aktivitātēm un izkustināt visu ķermeni!

..ļoti labi palīdz meditējoša elpošana un vingrojumi, kas nevien atbrīvo saspringumu, bet arī veicina aktīvāku organisma darbību.. tādā veidā mēs palīdzam un stimulējam organismu atvairīt sāpes, vai uzmācīgu stresu! elpošana nomierina ķermeni, noslāpējot trauksmi, ko organisms uzņēmis no dāžādiem apkārtējiem faktoriem!.. praktizējiet dziļo elpošanu neatkarīgi-vai esat stresa situācijā vai nē!.. atbrīvojiet tajā laikā prātu no domām un koncentrējaties uz elpošanu.. būtiski ir elpot vienmērīgi, mierīgi, nepārtraukti un dziļi!.. pavērojiet-kā elpojat ikdienā-tas ir viens no faktoriem, kas ietekmē organisma līdzsvaru un prāta harmoniju,- tieši trauksmainas sajūtas izsit elpošanas sliedes un rada stresu! pluss elpošanai ir tāds, ka nav vajadzīgs nekāds papildus ekipējums-tikai labs gaiss!.. un tam nav obligāti jābūt ārā, to var darīt arī iekštelpās!

pieaugušajiem ieteicams mērenas intensitātes aktivitātes vismaz 2,5 stundas nedēļā, bet spēcīgas intensitātes vingrojumi -75 minūtes nedēļā!.. bērniem jāvingro un jābūt aktīviem katru dienu un tā nevar būt par daudz!.. -daži ieteikumi, kā sākt aktīvāku dzīvesveidu, lai ne tikai uzveiktu stresu un mazinātu spriedzi, bet arī lai uzlabotu savu fizisko kondīciju!

  • ieplānojiet 5 dienas nedēļā vismaz 30 minūšu aktivitātes (lēns skrējiens, pastaiga, peldēšana, riteņbraukšana, arī ravēšana un mājas tīrīšana +dejošana 2-3 reizes nedēļā)
  • sastādiet nedēļas plānu un mērķus, ko apņemsieties izdarīt, jo labāk ir būt aktīvam katru dienu, nevis gaidīt nedēļas nogali un nodoties fitnesa maratonam.. ***pētījumi rāda, ka tieši aktivitāšu biežums ir ļoti būtisks!..
  • atrodiet sev piemērotus vingrojumus un veidu kā būt aktīvam, lai process būtu jautrs un baudāms - dažiem patīk darboties kopā ar citiem, bet dažiem labāk un kvalitatīvāk vingrot ir vieniem pašiem!.. nebaidieties no tā..galvenais esiet jūs paši!..
  • mūzika ir vēl viens veids, kā likt nokļūt citā prāta kondīcijā- nolādējiet mūziku, kas jums palīdzēs aktivitātes padarīt pilnīgākas ar melodiju!..
  • atrodiet sev domubiedru!.. -ir daudz vieglāk izpildīt uzstādītos mērķus, ja ir kāds, ar ko pārrunāt to-kā veicas ar apņemto!.. +tas rada dabīgu konkurenci, jo nevienam taču negribās atpalikt..
  • sākums nav viegls.. esiet pacietīgi, jo var paiet 4-8 nedēļas līdz būsiet tādā fiziskajā formā, kad izpildīt dažādus vingrojumus un noskriet 30 minūtes būs viegli!..

6 aktivitātes kas nomierina organismu un uzlabo prāta spējas

1. 

šis vingrojums saucas peldēšana zvaigznēs, kas ātri iedarbojas uz stresu, būtiski vien ir mentāli nobriest uz pozitīvu mērķi! īpaši noderīgs vingrojums tiem, kas ilgas stundas pavada sēžot un pie datora!.. 

  1. balsts uz kājām, pēdas placu platumā un ceļi mazliet ieliegti. nolieciet galvu un kakla daļu tā-it kā būtu pavisam bēdīgi vai nokaunējušies
  2. kad tas ir izdarīts lēnām celieties augšā taisnā pozīcijā un metiet prom bēdas un stresu
  3. iedomājieties mērķi, ko vēlaties sasniegt
  4. paskatieties uz augšu un ieraugiet savu mērķa zvaigzni virs galvas
  5. sāciet peldēt augšup-pretī zvaigznei (izpildot airējošas kustības ar rokām)

***centieties stiepties uz augšu cik vien varat, atlieciet fgalvu atpakaļ un stāviet uz pirkstgaliem-tas ir būtībā tāpat kā mierīgi peldēt horizontāli!) laižot rokas lejā- metiet prom visu uzkrāto stresu un saspringumu, veiciet dziļu ieelpu, gatavojoties nākamajai zvaigznes tuvošanās reizei!

2.

....

3.

.turiet labo roku un ar īkšķi viegli uzspiediet uz centru, kas iegulstās jūsu plaukstas vidū.. rotējiet īkšķi pretēji pulksteņrādītāja virzienam, darot to aptuveni 1 minūti.. pēc tam apmainiet rokas un dariet to pašu kreisajai plaukstai.. ***šis vingrojums atbrīvo no  spriedzes ne tikai mentāli, bet īpaši arī sarautajos kakla muskuļos! kā arī izpildot šīs kustības fokusējam un pielāgojam prātu līdzsvaram. būtiski turēt taisnu muguru, bet atbrīvoties, lai ķermenis nav saspringts! galvenais šī uzdevuma princips balstīts uz refleksoloģiju un starpcitu daudzas atbildes uz problēmām ir tieši plaukstā! .

4.

palieliniet prāta spējas un enerģiju.. viegli satveriet īkšķi ar rādītājpirkstu un vidējo pirkstu un veidojiet vērpjošas-spirālveida kustības sākot no pirksta augšējās daļas, turpinot uz leju un atkal uz augšu.. dariet to, apmēram, 1 mūnīti!.. pēc tam apmainiet rokas un dariet to pašu ar kreiso īkšķi.. ***šis vingrojums apbrīnojami uzlabo asins apgādi smadzenēm!..

5.

atbrīvojieties un apsēdieties ērtā pozīcijā.. turiet taisnu muguru, bet plecus atbrīvojiet un centities nomierināties.. salieciet rokas atrautas mazliet no sevis-elkoņos un savienojiet abu plaukstu pirkstus kopā.. kad tas izdarīts koncentrējaties un ātri atraujiet un atkal maigi sasitiet pirkstu galiņus.. pildiet vingrojumu aptuveni 1 minūti.. ***pirkstu refleksoloģija pozitīvi ietekmē prātu un smadzeņu darbību, kā arī nomierina un aizdzen prom trauksmi un depresiju.

6.

diafragmālā elpošana- šis vingrojums ne vien nomierina un relaksē prātu, atbrīvo no dusmām un nomācošām domām, bet arī labi attīra plaušas, jo tiek vēdināti tādas sieniņas, ko ar vienkāršu ikdienas elpošanu-mēs nespējam izvēdīnāt, bet arī tas ir ļoti būtiski, lai nerastos kādas slimības!.. 

  1. uzlieciet savu labo roku virs krūtīm, bet kreiso vēdera centrā.. ievelciet dziļu elpu.. ja konstatējat, ka roka uz jūsu vēdera paceļas augstāk -jums ir izdevies ievilkt dziļo elpu tieši plaušu dzīlēs
  2. ja jums neizdevās mēģiniet 1-2 minūtes atkārtot šo eksperimentu.. pārliecinieties, lai plaušas pilnīgi iztukšojās pēc lielās izelpas, lai veicinātu nākošajā ieelpas reizē vēdera pacili.

***pēc izdošanās atkārtojiet vingrojumu vēl 4 reizes, līdz esat izpildījis 5 dziļās, atjaunojošās-vēdera elpošanas ciklus! kad esat iepraktizējušies tā, ka dziļā elpa sanāk bez problēmām, varat neizmantot savas rokas!..


ja esam stresaini, satraukti un arī depresīvi- ar daudziem nervu savienojam pārvadām stresu un būtiski ietekmējam visu organismu!.. domāju, ka ikviens, kas ir fiziski aktīvs un nodarbojas ar sportiskām aktivitātēm piekritīs, ka tas atbrīvo prātu un mazina nervozumu!.. pētījumi rāda, ka vismaz 5 minūtes sportojot ir iespējams mazināt un novērst trauksmes sajūtu!..-tā ir mijiedarbība, ko ikdienā līdz galam nemaz nenovērtējam un neapzināmies- ja ķermenis jūtas labi-tad arī prāts ir harizmātiskā stāvoklī!.. tas savukārt ietekmē mūsu ikdienu, panākumus un saikni ar apkārtējiem..- tādēļ ir ārkārtīgi būtiski vingrot! 

Unknown.jpeg

 

raksts tapis sadarbībā ar fitnesa studiju: //iepriekšējo rakstu varat atrast šeit